SenseFly's eXom
SenseFly's eXom

ویدئو : هواپیمای بدون سرنشین senseFly’s eXom

شرکت سوئیسی senseFly برای هواپیماهای بدون سرنشین صنعتی بال ثابت خود، مانند eBee و CAM swinglet بهتر شناخته شده است. از سوی دیگر، شرکت Parrot با کوادکوپترهای مصرفی خود موفق شده است. بنابراین، حالا که Parrot متعلق به senseFly است، نتیجه چه خواهد شد؟ یک کوادکوپتر جدید senseFly eXom می شود، که از سنسور تصویری و فراصوتی چندگانه برای اجتناب از برخورد با موانع و حفظ پرواز دقیق مستقل خود استفاده می کند.

در ابتدا اجازه دهید تا ویدئویی از این هواپیماهای بدون سرنشین جدید به نام eXom در عمل نگاه کنیم.

 

دانلود ویدئو

چند چیز در این ویدئو نشان داده شده است:

در این کلیپ، eXom بصور ۱۰۰ درصد خودکار در حال پرواز است، بدون اینکه از راه دور کنترل شود و بدون اینکه از GPS استفاده نماید. این هواپیما از سنسورهای مجاورت آلتراسونیک و تصویری بر روی بورد خود برای ایجاد ثبات، نگهداری و تصحیح موقعیت خودش استفاده می کند، در حالی که هوش مصنوعی ساخته شده درون خلبان اتوماتیک، آن را برای برای اجرای حرکات از پیش برنامه ریزی شده با موزیک در هماهنگی با موزیک قادر می سازد.

بنابراین این دموی نمایشی حاکی از آن دارد که هواپیما می تواند در پیرامون برقصد، درحالی که موقعیت خود را در هوا بدون کمک از GPS یا ردیاب خارجی حفظ نماید. قطعا الان در ذهن شما Parrot خطور کرد، چرا که این نرم افزار و رفتار ثابت ذاتی sensor-driven، یکی از چیزهایی است که در هواپیمای بدون سرنشین AR برای پرواز راحت ساخته بود.

هواپیمای بدون سرنشین AR شرکت Parrot در حال حاضر از ترکیب ورودی سنسورهای متعدد برای حفظ موقعیتش استفاده می کند، که هر دو بر روی قسمت زیرین هواپیما جای گرفته اند. سنسور اولتراسونیک برای ارتفاع، با انتشار امواج صوتی و اندازه گیری مدت زمان برگشت آن از زمین استفاده می شود. سنسور تصویری (دوربین ثانویه هواپیما) موقعیت جانبی X / Y را با شناسایی جزئیات بر روی زمین، و سپس حفظ محور کوادکوپتر نسبت به آنها نگهداری می نماید.

eXom هم از همین اصول بهره می برد، با این حال دارای پنج نوع سنسور است که در کنارهای چپ و راست، زیرین، انتهای پشت، و ساخته شده درون هد دوربین نمای روبه جلو/عقب واقع شده اند. در نتیجه این هواپیما می تواند اشیای در اطراف خود را در یک زاویه ۳۶۰ درجه کامل بطور مطلوب پوشش دهد.

 

SenseFly با ارائه این هواپیما دو هدف دارد. اول اینکه ” یک کوادکوپتر مستقل را ایجاد کند که در هوا بسیار پایدار است.” و دوم اینکه ” امن ترین سیستم بازار را با ارائه آگاهی هایی موقعیتی کامل کاربر تولید نماید.” با پوشش جامعی از این سنسورهای آلتراسونیک و تصویری، eXom می تواند موانع را در هر جایی از پیرامون خود تشخیص دهد.

SenseFly's eXom
SenseFly’s eXom

شرکت گفته است که چندین انتخاب برای حالت های مختلف پرواز در اختیار کاربر است:

در حالت Interactive ScreenFly، کاربر بر روی شی مورد علاقه خود بر روی فید ویدئویی بلادرنگ بر روی نمایشگر دستگاهش کلیک یا ضربه می زند، و سپس eXom بصورت خودکار به سمت شی که در هد دوربین به آن اشاره شده پرواز می نماید.

در حالت خودکار، کاربر ناحیه موردنظر خود را بر روی نمایشگر دستگاهایش بصورت نقشه با استفاده از نرم افزار eMotion هواپیما تعریف کرده، نرم افزار بصورت خودکار برنامه پرواز هواپیما را ایجاد نموده، و سپس eXom بر فراز منطقه ای که تصویر آن را در دست دارد، پرواز می نماید و سپس خود فرود می آید.

 

هد دوربین برای ارائه میدان دید ۲۷۰ درجه می چرخد. در حقیقت این هواپیما دارای دو دوربین است: دوربین فیلمبرداری HD که تصاویری با رزولوشن بالا ضبط می کند و دوربین تصویربردار حرارتی (thermal-imaging). مورد دومی نشان می دهد که این هواپیما بیشتر برای استفاده های صنعتی هدف قرار داده شده است، همراه با این واقعیت که شرکت نشان داده می توان از آن برای وظایف بررسی بخش زیرین پل استفاده کرد.

منبع : بهترین ها در زمین

رضا روحی

درباره ی رضا روحی

رضا روحی
دانشجوی کارشناسی ارشد کامپیوتر گرایش نرم افزار ، علاقه مند به زبان های برنامه نویسی ، علاقه مند به رباتیک

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code